czwartek, 23 stycznia 2014

Talent polega na połączeniu siły twórczej ze zdolnością wykonawczą.

Zadawałeś sobie kiedyś takie pytanie:
- Jaki ja właściwie mam talent?
Ja zadaje je sobie bardzo często.Zwłaszcza  w kontekście tego co chcę robić przez resztę życia.
Są takie dni kiedy mam wrażenie, że nie mam żadnego talentu, jestem jedyną osobą o której ktoś zapomniał rozdając zdolności.
Prawda jest taka, że w świecie bloggerek modowych, talent show, konkursów na biznes plany, wyścigu szczurów, celebrytów, krwiożerczych rekrutacji na stanowiska menadżerskie i bezwzględnej konkurencji- POWINIENEŚ SIĘ CZYMŚ WYRÓŻNIAĆ! Jak nie masz "tego czegoś", nie istniejesz. Takie czasy.

No to szukam w sobie, w mądrych książkach i w oczach moich bliskich jakiś symptomów, że w jakiejś dziedzinie jestem doceniana i chwalona.

Prawda jest taka, że pamiętam bardzo wyraźnie z dzieciństwa chwile w których zaprzepaściłam szanse na rozwój w kilku dziedzinach- być może w tych w których teraz bym się niesamowicie rozwijała i pięła po szczeblach sukcesu.Niestety może z mojej winy, może wypadków losowych, nie zostałam ani tancerką tańca towarzyskiego, ani jeźdźcem konnym ani też egiptologiem.
Zawsze pozostaje kilka pytań które można sobie zadać:
- Co robią moi rodzice/ rodzina, w czym mi mogą pomóc?
- W czym czuję się dobrze?
- Co mnie kręci?
- Bez czego nie mogła bym/ nie mógł bym żyć?

Rodzice?
W moim przypadku  mają świetne, rozwojowe zawody i są w swoich branżach liderami.
A co jeśli powiem, że tego nie czuję? Wolała bym mieć swoją dziedzinę, w której też zostanę najlepsza!
....................- tu dopisz swoje
W czym czuję się dobrze?
Na parkiecie, w siodle, w trakcie wystąpień publicznych, z ludźmi.
.................- tu dopisz swoje
Co mnie kręci?
Moda, jazz, motocykle, psychologia, gotowanie.
...............- tu dopisz swoje
Bez czego nie mogła bym żyć?
Z pewnością bez rodziny i miłości. Bez odrobiny akceptacji i czułości.
..............- tu dopisz swoje

I co nam się udało stworzyć? Czy coś się klaruje? Bo wedle moich odpowiedzi to chyba zrobił się po prostu jeszcze większy bałagan.Nic tylko aplikować na stanowisko : Operator pompowtryskarki w Zakładch Przemysłowych Zawieje.:)


p.s cytat tytułowy Honore de Balzac


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz